Als je het helemaal plat slaat is er maar één goede reden waarom jij jouw IT-omgeving zou moeten uitbesteden.

Dat is focus! (2020, VMT)

Zelf doen!

Natuurlijk kan jij het als ondernemer allemaal best zelf doen 😉! Toch?

Of niet jij, maar dan tenminste één van je (niet IT-)medewerkers het! Vraag jezelf eens af of dat wel écht waar is. De vraag is namelijk of dat beter, sneller en/of goedkoper is. Niet vergeten, is het ook veiliger? 

Kijk eens naar jouw eigen dienst of product. De uitdrukking “Schoenmaker blijf bij je leest!” kennen we allemaal toch? Allemaal dát doen waar je goed in bent is toch ook de reden waarom jouw klanten gebruikmaken van jouw diensten en/of producten. Op die manier hebben zij focus op hun core business en jij hebt focus op die van jou. In die lijn maakt NTNT IT simpel, want dat is onze focus, onze core business.

Wat is ICT

ICT staat voor Informatie & Communicatie Technologie en dit heeft alles te maken met:

  • Hardware;
  • Software;
  • Randapparatuur;
  • Netwerken;
  • (IP-)Telefonie.

De rol van ICT

De rol van ICT in werk en privé wordt iedere dag groter. Technologische vooruitgang en organisatorische innovatie verweven met ons dagelijks leven. Een goed ICT-beheer is daarom van levensbelang voor jou en jouw bedrijf.

Als je jouw beheer altijd intern hebt gehouden, zal de keuze best lastig zijn om dit uit te besteden. Dat dat begrijpen wij als geen ander. Wij vonden bijvoorbeeld het laten verwerken van de salarissen door een externe partij ook spannend. Vandaag de dag willen we niet anders meer (2020, Salarisjobs).

Het gevoel van controle (al dan niet terecht) kan verdwijnen en dat voelt ongemakkelijk. Zeker voor ondernemers. En toch….

Toch zijn er genoeg redenen waarom je het ICT-beheer zou uitbesteden. De belangrijkste redenen hebben wij hieronder voor jou op een rijtje gezet.

Wij beheren jouw ICT en daardoor heb jij focus op jouw bedrijf en corebusiness 

Iedere ondernemer en bestuurder wil meer aandacht voor:

  • De eigen organisatie;
  • De medewerkers;
  • De klanten. 

Daarvoor het nodig dat jouw ICT werkt als “Water uit de kraan”. Door ICT-beheer uit te besteden aan een partij die haar focus heeft op jouw ICT kan dat. Jij kan dan:

  • Zorgeloos gebruikmaken van ICT;
  • Extra focus leggen op de kernactiviteiten van jouw organisatie;
  • Meer focus leggen op jouw klanten;
  • Meer tijd en aandacht aan jouw medewerkers besteden.

Denk eens na: hoe fijn zou het zijn als jij zonder ICT-afleiding alle aandacht kan geven aan jouw corebusiness? Iedere ondernemer en bestuurder kent de toegevoegde waarde van de eigen organisatie voor de klanten. Uiteraard hebben wij die ook voor onze eigen klanten.

Wij hebben brede en diepgaande ICT-kennis

Voor kleinere organisaties is het vaak moeilijker haalbaar om een volwaardige ICT-beheerder in dienst te nemen. Zo kan zelfs een kleine storing al vervelende gevolgen hebben. Door het ICT-beheer extern te regelen staan de echte experts direct voor jou klaar. Onze experts in de verschillende ICT-vakgebieden zijn in staat jouw verstoringen proactief te voorkomen. Mocht dit nou niet lukken dan kunnen ze deze in ieder geval snel verhelpen.

Verhoog de productiviteit van je werknemers

Medewerkers van organisaties die zelf hun IT-beheer organiseren, zijn relatief veel tijd kwijt met het oplossen van kleine ICT-verstoringen. Daardoor worden medewerkers afgeleid en verliezen focus op hun werkzaamheden. Sommige medewerkers worden zo zelfs “de helpdesk van de afdeling of het bedrijf”. Iedereen weet: dit haalt de focus weg bij hun echte werk. 

Door ICT-beheer uit te besteden, kan een medewerker direct contact opnemen een Skilled Servicedesk. De hoge snelheid waarmee de medewerkers van deze Skilled Servicedesk verstoringen verhelpen leidt tot significant minder tijdverlies.

Het vroegtijdig en proactief signaleren van problemen

Normaal worden problemen pas opgemerkt wanneer iemand daar daadwerkelijk hinder van ondervindt. In dat geval ben je te laat. Wij doen dat anders. Door continu te monitoren, signaleren wij proactief problemen. We lossen deze problemen vaak al op voordat de gebruikers daar hinder van ondervinden.

Support 24/7 en ondersteuning in noodgevallen

Je wilt zorgeloos 24/7 gebruik kunnen maken van e-mail en/ of de IP-telefooncentrale. Treedt er een verstoring op, dan verwacht je dat dit direct wordt verholpen. Onze supportafdeling staat 24/7 voor je klaar.  

Bespaar kosten door efficiëntie

Doordat ICT-beheer wordt uitbesteedt, maak je alleen extra kosten zodra je er gebruik van maakt. Het is een kwestie van óf een (fulltime) ICT-medewerker aannemen óf slechts gebruikmaken van zijn diensten als het nodig is. Dat terwijl deze wel altijd beschikbaar voor je is.

Hoe is de organisatie ingericht bij een ICT-bedrijf als het onze?

Je spreekt altijd eerst een medewerker van onze Skilled Servicedesk. Deze medewerkers verhelpen zelf tot wel 70% van alle vragen. Lukt het hem/ haar niet om jouw vraag te verhelpen dan staan er verschillende specialistische afdelingen klaar.

Onze specialisten zijn bevlogen professionals op het gebied van e-mail, netwerkdiensten en complexe ICT-systemen. Gezamenlijk staan wij ervoor in dat jouw IT-verstoringen zo snel mogelijk worden verholpen.

Het gaat verder

Is het ook jou opgevallen dat sommige organisaties sneller up-and-running zijn dan andere?

Een duidelijk verschil bij onze klanten zijn die organisaties die een onafhankelijke (uitbesteedde) ICT-beheerafdeling hebben. Zij maken gebruik van bevlogen professionals zoals wij die hebben.

Wij denken dat dit komt door twee zijden van dezelfde medaille:

  1. Onze medewerkers zijn graag bezig zijn met nieuwe technologie. Zij maken processen effectiever bij onszelf en bij onze klanten;
  2. Eigen medewerkers hebben last van de bedrijfseigen “bedrijfsblindheid”. Zij zien zo de toegevoegde waarde van nieuwe technologie niet of zijn daar zelfs bang voor. Nieuwe technologie in de ICT betekent immers vaak dat er minder menskracht nodig is.

Toegang tot extra diensten

Onze professionals hebben een brede ontwikkeling over een groot bereik van de ICT-wereld. Met deze kwaliteiten staan zij voor je klaar zodra jij jouw ICT-beheer aan ons uitbesteedt. 

Gevraagd en ongevraagd geven onze professionals adviezen over de meest optimale inzet van ICT-producten en diensten voor jouw onderneming.

Altijd vooroplopen met de nieuwste technologie

De ontwikkelingen in het ICT-landschap blijven onverminderd snel. Grote partijen zoals Microsoft, Google, Amazon en Apple ontwikkelen aan de lopende band nieuwe producten en diensten. Jij bent op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen in jouw vakgebied. Wij zijn op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op ons vakgebied. Onze 60 ICT-professionals verdiepen en ontwikkelen zich voortdurend in hun eigen vakgebied. Zij zijn en blijven zo helemaal up-to-date inzake alle nieuwe producten en diensten. Zo kunnen zij jou adviseren over wat het beste bij jouw organisatie past.

Aanvulling op jullie interne kennis

Wil je die eigen IT-medeweker echt houden? Dat is prima! Onze diensten lenen zich uitstekend om in te zetten als verlengstuk van jouw eigen supportafdeling. We merken op dat eigen ICT-medewerkers vaak gespecialiseerd zijn voor een specifieke applicatie. Tegelijkertijd ontberen ze generalistische kennis voor effectief ICT-beheer. 

In dergelijke gevallen is het voordelig om het ICT-beheer gedeeltelijk uit te besteden. Zo kan je toch zorgeloos gebruikmaken van de supportafdeling die jouw IT-vraagstukken adequaat behandeld. Ook in geval van verlof en/ of ziekte ben je verzekerd van zorgeloos ICT-beheer.

Goede IT-specialisten vinden kan lastig zijn

Het vinden van de juiste IT-specialist vereist de nodige technisch inhoudelijke kennis. Daarnaast kost het zoeken veel tijd en veel geld. Maak zorgeloos gebruik van gekwalificeerde IT-experts wanneer je jouw IT-beheer uitbesteedt! Juist doordat ICT onze corebusiness is weten wij waar te zoeken en wie te selecteren (2020, Topsectoren).

Wat nu?

Je bent ondernemer en zit nog met enkele vragen: 

Wat kan ik uitbesteden?

Veel of weinig, dat is afhankelijk van jouw behoefte voor een zorgeloze ICT-afdeling. 

NTNT treedt voor bedrijven op als volledige serviceprovider of als verlengstuk van de eigen IT-afdeling. Onze experts denken graag mee over de beste toepassing voor jouw onderneming. Je kan ervoor kiezen om bijvoorbeeld je volledige ICT-omgeving uit te besteden. We zien ook dat bedrijven NTNT inzetten als verlengstuk van hun eigen ICT-afdeling en alleen een aantal onderdelen uitbesteden. Onze experts denken graag mee over wat het beste aansluit bij jouw bedrijf. 

Vind je het lastig omdat je loyaal bent aan je eigen medewerker? Dat snappen wij. Juist wij! Dat gedachtengoed zit in ons DNA. We nemen jouw ICT-medewerker graag over met behoud van dienstjaren en indien mogelijk, jouw organisatie als klant. 

Wat kost dat?

Als je ICT-beheer uitbesteedt een specialist, dan weet je waar je aan toe bent. NTNT knipt de kosten op in overzichtelijke vaste bedragen per gebruiker per maand. Opschalen en afschalen kan per maand en naar wens. Bij NTNT betaal je naar gebruik.

Geen onverwachte extra kosten en ondersteuning van de supportafdeling.  

De kosten zijn uiteraard afhankelijk van een aantal zaken. De meest gebruikte ondersteuningsvorm kost € 60,- excl. btw per gebruiker per maand. Hierin zitten:

  • Microsoft Pro Software licenties voor de desktops/laptops;
  • Microsoft Office;
  • MS Teams;
  • Exchange & Outlook;
  • Antivirus;
  • Ruimschoots voldoende opslag voor de meeste organisaties;
  • Back-ups
  • en standaard 20 minuten gebruikersondersteuning per gebruiker per maand. 

Tegen relatief lagen kosten kunnen zaken worden toegevoegd zoals:

  • Vaste Telefonie;
  • Mobiele telefonie;
  • Private cloud-oplossingen;
  • Gebruikerstrainingen;
  • Uitbreiding van de service buiten kantoortijden.

Toen wij de prijs uitrekenden dachten wij ook dat het niet kon. Maar toch wel. Waarom?

NTNT maakt ICT eenvoudig (en betaalbaar) voor iedere ondernemer! Meer informatie.

Mocht je nou vragen hebben, dan kan je me gewoon bellen op 010 789 1824.